Mocne, głośne i cholernie dobrze wyglądające koła - zestaw kół karbonowych na magentycznych piastach Soul Kozak.
Absolutnie żadnych kompromisów przy tym projekcie, mocny zestaw dla nieco cięższego zawodnika. 24/28 szprychy, mocne obręcze 50mm i mocne piasty Soul-Kozak. To wszystko, aby koła były szybkie i niezawodne.
Piasty Soul-Kozak to rodzima Polska produkcja. Piasty stworzone z myślą o niezawodności, prostocie w obsłudze i serwisowaniu. System sprzęgła ratchet podobny jak w DT Swiss czy Acros, lecz zamiast sprężyny, użyty został magnesowy pierścień. Duże i markowe łożyska, dobra geometria i ultra lekka waga. To wszystko produkowane w Polsce!
Warto wspomnieć, że piasty Soul-Kozaka nie nadają się na wszystkie obręcze. Ich specyficzna geometria powoduje, że najlepiej spisują się na obręczach z wysokim stożkiem, co najmniej 40mm. To cenna informacja i tylko dobry zaplatacz z doświadczeniem to zrozumie, patrząc na rozstaw kołnierzy i ich średnicę.
Wąsko rozstawione kołnierze, to zaleta dla kół aero. Powoduje to że szprychy są "schowane" przed wiatrem za obręczami, a to powoduje że opór dla powietrza jest bardzo mały, co przekłada się na szybkie koła.
Dlatego też tak lubię tą robotę. Stosując kombinację różnych komponentów takich jak obręcze, piasty i szprychy, buduję koła o odczuwalnie lepszych parametrach, niż te systemowe z półki.
Wąsko rozstawione kołnierze, to zaleta dla kół aero. Powoduje to że szprychy są "schowane" przed wiatrem za obręczami, a to powoduje że opór dla powietrza jest bardzo mały, co przekłada się na szybkie koła.
Dlatego też tak lubię tą robotę. Stosując kombinację różnych komponentów takich jak obręcze, piasty i szprychy, buduję koła o odczuwalnie lepszych parametrach, niż te systemowe z półki.
Tak jak wspomniałem poprzednio, tylna piasta zawiera system M-netic. Magnes który odpycha pierścień ratchet, jest genialnym i ultra prostym rozwiązaniem. Bębenek zostały wykonany z bardzo twardej stali, co zapobiega wgryzaniu się kasety.
W tym konkretnym zestawie użyłem szprych aero Wing 21 na przód i Wing 22 na tył. Dodatkowo, zamiast nypli alu, użyłem tu mosiężnych. Mogłoby się wydawać, że taki zestaw będzie ciężki, nic z tych rzeczy. Na wadze oba koła pokazują 1580g
Obręcze wykończone w standardzie 3k, powierzchnia hamulcowa grafenowa z lekką teksturą wypaloną laserem. To powoduje, że koła hamują na deszczu równie dobrze jak na suchym.
Wisieńka na torcie, indywidualne logo w postaci "Pi", symbolizujące "nick" klienta. Logo wycięte na ploterze z winylu Oracal 751.
Zestaw marzeń, topowe koła w atrakcyjnej cenie - 4699 PLN
Koła dostępne na sklepie. Oczywiście inne konfiguracje, takie jak 20/24h są jak najbardziej możliwe. To wszystko zależy od parametrów kolarza, wszystko jest dobierane indywidualnie. Zapraszam do kontaktu.
Pozdrawiam
Tomasz
blog-wheelbuilding
Mega ciekawy "blog" na który trafiłem przypadkiem, ale ponieważ koła mnie trochę intrygują i chciałbym się dowiedzieć więcej w ich temacie - chyba zostanę ty chwilę...
OdpowiedzUsuńps. tylko te "kołnieże" w tym wpisie... ��
Dzięki, zapraszam do kolejnych wpisów. Już wkrótce z nowego warsztatu we Wrocławiu
UsuńP.S. Ortografia poprawiona, po 12 latach poza PL ten temat trochę u mnie kuleje... :)